Velkommen til Piletræet

Velkommen til vores vuggestue og børnehave. Vi vil gerne byde dig inden for i vores hus, hvor dygtige voksne og dejlige børn hver dag fylder vores hus og skaber liv, leg, glæde, udvikling og læring.

I Piletræet er vi ca. 45 vuggestuebørn, 60 børnehavebørn og 24 fastansatte voksne. Vi har to køkkenmedarbejdere som sørger for at alle børn hver dag får sund og varieret kost.

• Vuggestueafdelingen har tre stuer med 15 børn og 4 voksne på hver stue
  • Børnehaveafdelingen har tre stuer med ca. 20 børn og 3 voksne på hver stue. På den ene stue er de 5- årige børn samlet.

Vores hus er lyst og vores legepladser er helt nye. Børn og voksne har hjemme på en stue og skaber tætte relationer, tryghed og et stærkt samarbejde mellem os der arbejder her og jer der kommer hver dag – børn og forældre. Vi ligger ud til grønne arealer, og vi tager gerne ud på ture i mindre grupper, så vi sammen kan skabe oplevelser og læring for børnene og bruge vores omgivelser, så der bliver endnu mere plads til hvert barn.

I Piletræet vi gerne vil kendes på den nære relation og gode tone med børn og forældre. Vi gør os umage med at skabe rammer for børnene som opleves trygge, udviklende og interessante. Vi voksnes opgave i denne sammenhæng er skiftevis at støtte og udfordre børnenes udviklingsniveau. Det er vigtigt for os at børnene har det godt i Piletræet. Og det er vigtigt for os at I som forældre oplever at vi samarbejder om dit barns trivsel, udvikling, læring og dannelse.

Vi har tre nøglebegreber, som vi hele tiden arbejder på som fokus for vores faglige praksis. De tre begreber er leg, samarbejde og relationer. Det er sådan vi tænker om både vores samvær med børnene, vores daglige dialog med forældre og vores interne samarbejde og udvikling.

Vi viser gerne rundt, så ring eller kig forbi, for det skaber det bedste indblik i, hvem vi er her i Piletræet.